tirsdag den 23. september 2014

Etui til hæklenåle


Så fik fantasien frit spil. Har længe irriteret mig over, at mine hæklenåle altid ligger i de forskellige poser med garn, alt efter hvad jeg er igang med og så når jeg får en ny ide, skal rode dem alle (og har utrolig mange projekter igang af gangen) for at finde den rette. Så en masse restgarn blev til dette fantastiske etui. 





Opskrift.

Indvendig.
Slå 40 + 2 lm op
Start i 2. Maske fra nålen. 
3 stgm, 1 lm rækken igennem, 
Vend med 2 lm og gentag alt efter hvor stort/langt du vil have det. Jeg lavede 28 rækker. 

Udvendigt.
Slå 40 + 2 lm op
1. Rk. *6 stgm, 3 stgm masker i næste, 6 stgm, 3 masker sammen* gentag rækken ud
2. Rk. Stgm rækken hen
Gentag række 1 og 2 så det fylder en 1/3 del af det indvendige stykke.

Herefter stgm. De 2 sidste 1/3 dele. 

Bunden til nålene er fm hæklet i samme brede som 1/3 del og syet fast. 

Elastik snoren er sat mellem to stgm på bagsiden i midten inden de er hæklet sammen. 

Ingen kommentarer: