fredag den 6. februar 2015

Årets første projekt færdigt.

Så fik jeg endelig afsluttet et af mine mange igang værende projekter. Blev tante til en lille niece den 26. Januar og det blev starten på mit første projekt i tunesisk hækling. Har længe godt kunne tænke mig at lære teknikken. Så nogle youtube videoer og et par test forsøg senere kom dette tæppe af pinden. Nok ikke det kønneste. Men er nu rimelig godt tilfreds med det. Ihvertfald ikke det sidste jeg skal hækle på den måde. Super fedt mønster der kommer af tunesisk hækling og tykkelsen er så lækker. Tykkere end strik og tyndere end alm. hækling. Kanten er lavet efter et diagram jeg fandt i en gammel bog jeg havde liggende. Diagrammer var faktisk noget af det første jeg hæklede efter den gang jeg startede, men som det er utrolig længe siden jeg har brugt. Især da diagrammer ofte er lavet af højrehåndet og når man som jeg er venstre håndet skal vende om, da man jo ellers hækler den forkerte vej og maskerne så ikke passer. 

Men her lidt billeder af tæppet. 

Kanten 
Pakket og klar til barselsgave

Ingen kommentarer: