søndag den 1. december 2013

1. Søndag i advent


Hold da fest for en første december. ...

Dagen startede 5.23 med et MOAAAAAAARRRRRR!!!!! V var vågen, prøvede at få ham til at putte i dobbelt sengen med manden og jeg uden held, så vores fastebarnepige, den sortefirkant med you-tube indbygget kom i brug.

6.30 blev jeg enig med mig selv at det måtte være nok iPad for i dag, ( helt politisk ukorrekt, max 30 min om dagen) så op og sætte havregrød over. B snuede den til kl 7.00 inden han lå og pludrede.

Manden kom op kl 7.30 til lune rundstykker og smilende æg.
Elsker bare søndagmorgner hvor man bare har tid og overskud til at hygge



og da det jo er 1. Søndag i advent var der også gaver. Farmor har heldigvis stået for sokker med pakker til yngste arvningerne og jeg har fået 4 små mega spændende pakker ind af døren fra 4 af mine med-blogger. Bliver total som et lille barn og har lyst til at flå dem alle op på en gang.
Men holdt mig tilbage og åbnede kun en enkelt, fra Jeanet, og nøj hvor en god gave. Den fineste hjemmehæklet julesok, perler, textiltape og en chai latte at lune sig på i kulden. Dejlig, dejlig gave.

Da mini-musen skulle have sin første lur trillede trolden og jeg ud og handlede til jule hygge senere på dagen.

Så gik dagen med julebagning, fandt opskriften på honninghjerterne her, opskriften er fra lagkagehuset. Og vanilie kagerne her, fra Claus Meyermed, så hyggeligt at julebage med gode veninder og deres lækre unger. 


Man kan næsten ikke begribe hvor stort et areal af stuen drengens dublo kan dække.


Og som dagens højdepunkt, tissede V for første gang på sin potte, så stolt en mor man kan blive.

1 kommentar:

Bodilsens verden sagde ...

Ser ud til i havde en hyggelig 1. advent :)
her var det også din gave der var den ene af de 2 udvalgte og mange tak. Glæder mig til vi får købt juletræ så de kan komme op og hænge.

/Jeanet - jbodilsen.blogspot.dk